Οι τελευταίες πληροφορίες δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής ενέργειας. |
Σύμφωνα με την εταιρεία, το αεροσκάφος το οποίο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ του Παρισιού στις 11.09 (ώρα Γαλλίας) το βράδυ της Τετάρτης με προγραμματισμένη άφιξη στο Κάιρο στις 2.05 τα ξημερώματα της Πέμπτης εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις 4.26 τα ξημερώματα (5.26-ώρα Ελλάδος), δηλαδή δύο ώρες μετά την εξαφάνισή του.
Σύμφωνα με ειδικούς, το σήμα το εξέπεμψε ειδική ηλεκτρονική συσκευή η οποία είναι τοποθετημένη στο αεροσκάφος και εκπέμπει σήμα όταν έχει συμβεί ένα έκτακτο γεγονός πολύ σοβαρό, όπως συντριβή.
Η επικοινωνία με τον ελληνικό Πύργο Ελέγχου και η καθυστέρηση των Αιγυπτιακών Αρχών
Επίσης, σύμφωνα με δηλώσεις του διοικητή της πολιτικής αεροπορίας Κωνσταντίνου Λιντζεράκου στο Mega και το site zougla.gr, το αεροσκάφος μπήκε στον ελληνικό εναέριο χώρο στις 3.26 τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος), όπου ο πιλότος είχε επικοινωνία ρουτίνας με τον Πύργο Ελέγχου στην Αθήνα στην οποία δεν αναφέρθηκε κάποιο πρόβλημα. Το κέντρο ελέγχου έδωσε τις συντεταγμένες που θα έπρεπε ο κυβερνήτης να ακολουθήσει όπως κι έγινε και σύμφωνα με τη διαδικασία, όταν το αεροσκάφος στις 3.29 πέρασε στο FIR Καΐρου, ο Έλληνας ελεγκτής επικοινώνησε με τον κυβερνήτη για να του αναφέρει ότι τώρα βρίσκεται στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο. Όμως, όταν το αεροσκάφος διένυσε 7 μίλια, χάθηκε από τα ραντάρ με αποτέλεσμα ο Έλληνας ελλεγκτής να μην λάβει απάντηση. Έτσι, άμεσα η ελληνική πλευρά επικοινώνησε με τους Αιγύπτιους ελεγκτές, οι οποίοι όμως δήλωσαν άγνοια. Κατόπιν, ενημερώθηκε και η Πολεμική Αεροπορία προκειμένου να διαπιστωθεί από τα ραντάρ της αν υπάρχει αεροσκάφος να πετά σε χαμηλότερο ύψος. Κάτι τέτοιο δεν διαπιστώθηκε. Αποτέλεσμα ήταν η ελληνική πλευρά να κινήσει άμεσα τις διαδικασίες που ορίζονται από τα διεθνή στάνταρντ.
«Γύρω στις 03.00 τα ξημερώματα είχαμε επικοινωνία με το πλήρωμα, όταν ήταν πάνω από την Κέα. Δεν δήλωσε κανένα πρόβλημα. Το ύψος φυσιολογικό, το στίγμα κανονικό. Στις 03.29 στη θέση Κουμπί προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους, δεν ανταποκρίνονταν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λιντζεράκος και πρόσθεσε ότι «το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε 7 μίλια έξω από τον ελληνικό εναέριο χώρο. Βρισκόταν στα 37.000 πόδια».
Ωστόσο, παρά την αστραπιαία αντίδραση των Ελλήνων, η Αίγυπτος ανακοίνωσε την εξαφάνιση του αεροπλάνου με τους 56 επιβάτες -εκ των οποίων 1 παιδί και δύο μωρά- και το 10μελές πλήρωμα -εκ των οποίων τα 3 προσωπικό ασφαλείας- με καθυστέρηση περίπου τριών ωρών. Και είναι ίσως από τις σπάνιες φορές, που την ανακοίνωση δεν την έκαναν οι Αρχές, αλλά η ίδια η εταιρεία στον λογαριασμό της στο Twitter.
Η ελληνική συμμετοχή στις έρευνες
Πάντως, το σημείο όπου χάθηκε το αεροπλάνο συμπίπτει με το FIR Καΐρου, Αθηνών και Λευκωσίας. Για τον λόγο αυτό, δύο C130 της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώθηκαν από την Ελευσίνα και συμμετέχουν στις έρευνες για την ανεύρεσή του 130 μίλια νοτιοανατολικά της Καρπάθου, ενώ το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε ΝΟΤΑ σύμφωνα με την οποία ανακοινώνει την πρόθεσή του να βοηθήσει στις έρευνες. Επίσης, η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς του Πολεμικού Ναυτικού πλέει ανοιχτά της Κρήτης και είναι σε ετοιμότητα, όπως είναι σε ετοιμότητα και ένα Super Puma να απογειωθεί από την Καρπαθο. Από ελληνικής πλευράς μετέχει επίσης ένα αεροσκάφος εγκαίρου προειδοποιήσεως EMB-145.
Reuters: Το αεροσκάφος συνετρίβη
Λίγο μετά τις 8 το πρωί (ώρα Ελλάδος) το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters έβγαλε έκακτο τηλεγράφημα στο οποίο αναφέρεται ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στη θάλασσα.
Οι εθνικότητες των επιβατών
Αν και αρχικά υπήρξε σύγχυση για τον αριθμό των επιβαινόντων στο Boeing Α320 το οποίο εκτελούσε την πτήση MS804, τελικά, η εταιρεία ανακοίνωσε λίγο αργότερα ότι στην πτήση επέβαιναν 56 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και ένα παιδί και δύο μωρά, καθώς και 10μελές πλήρωμα. Ο πιλότος, σύμφωνα με το BBC, είχε στο ενεργητικό του 6.275 ώρες πτήσης και ο συγκυβερνήτης 2.766. Μεταξύ των μελών του πληρώματος, 3 ήταν προσωπικό ασφαλείας.
Οι εθνικότητες των 56 επιβατών, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας είναι:
- 15 Γάλλοι
- 30 Αιγύπτιοι
- 1 Βρετανός
- 1 Βέλγος
- 2 Ιρακινοί
- 1 υπήκοος Κουβέιτ
- 1 Σαουδάραβας
- 1 υπήκοος Τσαντ
- 1 Πορτογάλος
- 1 Αλγερινός
- 1 Καναδός
- 1 Σουδανός
Δεν υπήρξε σήμα κινδύνου από τους πιλότους
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία ανακοίνωσε πως έχει ήδη επιστρατευτεί συνεργείο διάσωσης. Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, Ahmed Abdel, μιλώντας στο CNN δήλωσε πως πριν από την εξαφάνιση, δεν υπήρξε κλήση για έκτακτη ανάγκη από το πιλοτήριο, ενώ η τελευταία επικοινωνία του με τον πύργο ελέγχου ήταν 10 λεπτά πριν χαθεί το σήμα του. Μέχρι τότε, δεν υπήρξε ένδειξη ότι έχανε ύψος.
Το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, συγκεντρώνει στοιχεία για την τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου στο Κάιρο, ενώ σημειώνεται πως οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή, όταν το αεροσκάφος εξαφανίστηκε, ήταν καλές.
Δεν αποκλείεται κανένα ενδεχόμενο
Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς αναφερόμενος στο γεγονός δήλωσε πως δεν μπορεί να αποκλεισθεί προς το παρόν κανένα ενδεχόμενο για τα αίτια της εξαφάνισης του αεροσκάφους, αλλά και για την τύχη του.
Νωρίτερα, ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ επικοινώνησε με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι και δεσμεύθηκαν ότι θα συνεργασθούν στενά για την εξακρίβωση των συνθηκών εξαφάνισης.
Πηγή:athensvoice.gr